Kehebatan buah delima atau nama saintifiknya Punica Granatum tidak hanya meniti di bibir manusia. Delima menjadi antara enam buah-buahan yang disebut di dalam al-Quran! Sudah pasti ada sesuatu yang luar biasa di sebalik buah ini!

Doktor Mazliana menulis bahawa delima merupakan buah yang sangat tinggi dengan pelbagai khasiat terutama untuk kesihatan otak dan tubuh badan.

Kenalkan dengan anak, paling kurang sekali seumur hidup dengan buah Syurga ni.
Sekarang buah delima dah banyak masuk Malaysia. Pergi pasaraya mudah nak cari. Buah yang kita semua kena ajak anak makan.

Kalau ada ibu mengandung kat rumah, ayah-ayah tolong belikan tau. Buat stok banyak terus, simpan masuk freezer, sampai Ibu habis mengandung 9 bulan pun stok masih ada untuk makan.

IKLAN

Buah delima yang kita semua boleh makan dalam Syurga nanti, tinggi sangat dengan pelbagai khasiat:

  • Vitamin K
  • Vitamin C
  • Kalsium
  • Folate
  • Iron
  • Protein
  • Fiber
  • Potasium

Sebab tu orang selalu kata bagus untuk ibu mengandung. Tengoklah ada folate dan iron dalam tu. Penting untuk kesempurnaan tubuh badan serta elakkan kecacatan pada otak dan saraf tunjang bayi dalam kandungan.

Untuk anak-anak pun sangat bagus untuk otak dan tubuh badan diorang. Tinggi antioksida jugak buah ni.

IKLAN

Yang terbaik, makan sekali dengan biji-bijinya. Sumber serat ada pada delima bersama dengan bijinya.

Nak jadikan air pun boleh, minum sekali dengan semua seratnya, baru dapat khasiat yang maksima.

Elakkan. Elakkan pati buah delima. Bukan tak elok, tapi kandungan gula yang tinggi, sebab serat dah tak ada. Ibu mengandung yang ada GDM, lagilah tak boleh ambil tau.
Kita cuba sama-sama ya.

IKLAN

Kredit: Mazliana Mazlan

Sikit-sikit, lama-lama jadi bukit. Ayuh, belajar cara didik anak untuk menyimpan sejak mereka kecil. Daftar sekarang di https://toko.ideaktiv.com/product/ajar-anak-simpan-duit/

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!