Buat julung kalinya Astro Malaysia Holdings Bhd (Astro) mengajak semua perusahaan kecil dan sederhana (PKS) menyertai minggu POWER UP yang berlangsung secara eksklusif di studio, All Asia Broadcast Centre di Bukit Jalil bermula 28 Jun hingga 1 Julai ini.
Bertemakan “POWER UP! Be in the Right Place to Grow”, PKS akan dibimbing dengan trend dan pemahaman mengenai strategi pemasaran terkini daripada pakar-pakar dalam industri media di samping mempelajari inovasi pengiklanan bersasar (Addressable Advertising) yang pertama di Asia Tenggara.
Inovasi pengiklanan bersasar yang dirintis oleh Astro itu membolehkan perniagaan memanfaatkan sasaran digital menerusi televisyen dengan penggunaan data pihak pertama, malah mampu memaparkan iklan terus kepada isi rumah yang menonton program berkaitan.
Selain itu, PKS juga akan dapat mencapai profil pelanggan Astro yang bernilai tinggi di seluruh negara bagi mempercepatkan pertumbuhan dan melonjakkan kedudukan dalam pasaran.
Ads
Minggu POWER UP Astro itu turut menawarkan PKS pengalaman di belakang tabir termasuk pengelolaan acara yang bersiaran langsung dari studio selain berpeluang bertemu selebriti kegemaran dan menikmati diskaun eksklusif pakej pengiklanan.
Tunggu apa lagi? Inilah masanya untuk menyertai pengalaman hebat di Astro dan menang hadiah bernilai lebih RM1 juta merangkumi 10 set hadiah dengan setiap set terdiri daripada TV Pintar Samsung 65” AU7000 4K UHD dan masa pengiklanan bernilai RM100,000.
Ads
Program yang berlangsung selama empat hari itu mempunyai tiga sesi pada setiap hari dan membolehkan PKS membuat pilihan masa, iaitu antara jam 9.00 pagi, 11.30 pagi dan 2.00 petang.
Setiap sesi terhad kepada 40 pek.
Ads
Untuk maklumat lanjut dan menempah sesi anda, boleh layari quake.com.my atau
Untuk mendaftar, boleh klik https://bit.ly/39G23Y7
Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!
Lubuk konten untuk papa dan mama paling lengkap di seeNI. Pa&Ma kini di seeNI.
Download
sekarang!
Portal Majalah Pa&Ma di bawah naugan Nu Ideaktiv Sdn Bhd telah menganjurkan sebuah program Pa&Ma Bawakan Senyuman Diserikan oleh KARIHOME di bawah tajaan utama KARIHOME. Program ini telah berlangsung di Park Royal Collection, Kuala Lumpur bermula pada pukul 1:30 petang hingga 5:30 petang.
Pa&Ma Bawakan Senyuman Diserikan oleh KARIHOME merupakan sebuah program Tanggungjawab Sosial Korporat yang dilaksanakan bagi meraikan pelajar-pelajar anak yatim yang terpilih daripada Sekolah Kebangsaan Bukit Kemuning 2. Seramai enam (6) orang pelajar yang merekodkan prestasi yang cemerlang telah menerima sumbangan yang berbentuk wang ringgit beserta hamper istimewa daripada Karihome.
Selain itu, portal majalah tersebut bersama Karihome telah mengadakan sebuah peraduan Sedondon Raya Pa&Ma X Karihome bermula 20 April 2023 sehingga 9 Mei 2023. Sebanyak 400 perserta yang telah menyertai peraduan ini dan lima (5) finalis yang terpilih bagi memperagakan baju raya sedondon mereka pada majlis tersebut.
Pemenang pertama telah digalas oleh Nordiana Razali dan memenangi hadiah wang tunai RM1500 beserta hamper dan diikuti oleh pemenang kedua iaitu Nur Hashikin Mohd Alifiah yang memenangi wang tunai RM1000. Manakala pemenang tempat ketiga iaitu Marziana Abd Rashid telah membawa pulang wang tunai RM500 beserta hamper. Pemenang tempat keempat dan kelima iaitu Siti Nurdiyana Nabilah Jaffar dan Ella Sierra masing-masing memenangi wang tunai RM500 dan hamper.
Wan Erni Liza selaku Editor Pengurusan Group Family & Parenting berkata “Sebelum ini, Pa&Ma, aktif terlibat dengan kerja-kerja CSR. Dan inisiatif CSR kami tidak hanya fokus kepada golongan kurang berkemampuan seperti asnaf, ibu tunggal, atau anak yatim tetapi kami juga turut memberikan perhatian kepada pertubuhan dan persatuan lain seperti Anak Autism, Anak Down Syndrome, Pejuang Garis Dua, Kucing Terbiar dan banyak lagi”.
Beliau juga turut menyatakan bahawa program seperti ini dapat menggalakkan pertumbuhan dan mengukuhkan tali silaturahim antara warga kerja portal Pa&Ma dan para pembacanya.
Selain itu, majlis turut meraikan barisan rakan strategik yang senantiasa menyokong perkembangan inisiatif Tanggungjawab Sosial Korporat yang dianjurkan oleh portal majalah tersebut. Antara rakan strategik yang hadir bagi menerima penghargaan tersebut adalah Persatuan Kucing Malaysia, Ragad Foundation, KUEH, De Anna Creation dan Joy Design Studio.
Syamil Fahim, Ketua Pegawai Eksekutif Nu Ideaktiv Sdn Bhd berkata “Apabila kita memberi, bukan jumlah yang paling utama tetapi adakalanya bantuan yang kecil juga sudah memadai untuk membuatkan orang yang menerima itu tersenyum.”
Berpegang pada misi dan visi SEMUA ORANG HARUS TERSENYUM maka Pa&Ma, menjadikan BAWAKAN SENYUMAN sebagai sebuah program yang memberi manfaat kepada semua golongan yang memerlukan tanpa mengira tua atau muda, bangsa mahupun agama.
Tambah Syamil lagi “Terima kasih diucapkan kepada pihak KARIHOME kerana turut sama menyumbang dan memeriahkan lagi program yang amat bermakna ini. Sumbangan seperti ini dapat memberi laluan kepada kami untuk mengadakan lebih banyak inisiatif seperti ini pada masa yang akan datang.”
Lubuk konten untuk papa dan mama paling lengkap di seeNI. Pa&Ma kini di seeNI.
Download
sekarang!
Sejak tahun 2000, bermula dengan majalah dan kini beralih kepada konsep digital, Pa&Ma tetap menjadi pilihan papa mama sebagai rujukan mendapatkan ilmu keibubapaan, tip perkembangan dan kesihatan anak.
Selaku medium keibubapaan nombor 1 di Malaysia, ini membuktikan Pa&Ma sentiasa dekat dan relevan di hati papa mama milenial Malaysia. Tahun ini juga dianggap istimewa buat Pa&Ma kerana ia juga ulang tahun ke-22 Pa&Ma.
Sempena sambutan ulang tahun Pa&Ma tahun ini, Pa&Ma telah memberi pengiktirafan kepada semua Jenama Pilihan Pa&Ma yang berkualiti dan diyakini yang sentiasa menyokong perjuangan Pa&Ma dalam industri ini. Sebenarnya pengiktirafan Jenama Pilihan ini sudah memasuki tahun keempat selepas diadakan buat julung kalinya pada tahun 2019.
Anugerah berprestij ini telah diberikan kepada pelbagai jenama di bawah kategori Produk Ibu, Produk Anak, Rakan Hospital serta Shopping, Libur & Servis. Tahun ini, Pa&Ma turut memilih Ikon Parenting & Pakar berpengalaman yang mengungguli bidang masing-masing. Sebanyak 40 jenama terpilih pada tahun ini dan kesemuanya dipilih berdasarkan kualiti serta kredibiliti masing-masing.
Sebagai kemuncaknya, pada 30 November lalu, Pa&Ma telah mengadakan sesi penganugerahan kepada penerima anugerah Jenama Pilihan Pa&Ma 2022 di GSC Cinema, 3 Damansara.
Antara tetamu yang hadir, Ketua Pegawai Eksekutif NU Ideaktiv, Encik Syamil Fahim Mohamed Fahim, Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif NU Ideaktiv, Puan Ani Nadila, Editor Pengurusan Family & Parenting, Puan Wan Erni Liza serta semua HOD dari jabatan-jabatan NU Ideaktiv.
Dalam sesi tersebut juga, persembahan nyanyian istimewa dari BK Squad, Adik Farha turut memeriahkan suasana dengan dua buah lagu iaitu Hero dan Ku Bersuara.
Sesi penyerahan anugerah telah dimulakan dengan produk ibu iaitu C2Joy (TDC Holdings Sdn. Bhd.) – Susu Terbaik Pilihan Pa&Ma, Suraya Mothercare Group Sdn Bhd -Rawatan Berpantang Mobile Pilihan Pa&Ma, Numom – Produk Kelengkapan Penyusuan Pilihan Pa&Ma, Anggun Confinement Care – Khidmat Penjagaan Berpantang Pilihan Pa&Ma, Nawaitu -Sejadah Keluarga Pilihan Pa&Ma, Arley™️ – Produk Kelengkapan Terbaik Ibu & Bayi Pilihan Pa&Ma, My Motherhood – Konsultasi Penyusuan Terbaik Pilihan Pa&Ma, Sitly – Apps Pengasuh Anak Pilihan Pa&Ma dan Pertubuhan Peduli Insan Malaysia – Pertubuhan Amal Pilihan Pa&Ma.
Selain produk ibu, produk anak sebagai jenama terbaik turut diberikan kepada Joie – Car Seat Terbaik Pilihan Pa&Ma, Oh My Babyfood – Syurga Makanan Bayi Pilihan Pa&Ma, Bebimora – Lampin Anak Pilihan Pa&Ma, Al Kauthar Eduqids – Tadika Islamik Pilihan Pa&Ma, Koolkidz Academy – Playschool Terbaik Pilihan Pa&Ma, Tilam Angel – Kelengkapan Tidur Si Manja Pilihan Pa&Ma, Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (Ptptn) – Institusi Kewangan Pendidikan Dan Simpanan Terbaik Pilihan Pa&Ma, Fawwaz Baby Food – Makanan Anak Pilihan Pa&Ma dan Baby Likes – Makanan Bayi ‘Ready To Eat’ Pilihan Pa&Ma.
Sementara itu bagi kategori rakan hospital, Hospital Islam Az Az-Zahrah di pilih sebagai Hospital Keluarga Pilihan Pa&Ma dan Pusat Perubatan Sunway, bandar Sunway sebagai Hospital Komprehensif & Kemudahan Bertaraf Dunia Pilihan Pa&Ma.
Seterusnya untuk kategori libur, shopping dan servis, antara penerima anugerahnya ialah Grand Screen Cinemas Sdn. Bhd. – Pawagam Mesra Keluarga Pilihan Pa&Ma, Legoland Malaysia – Hotel Mesra Kanak-Kanak Pilihan Pa&Ma & Taman Tema Pilihan Pa&Ma, Zoo Melaka & Taman Burung – Zoo Mesra Keluarga Pilihan Pa&Ma, Farm In The City -Petting Zoo Pilihan Pa&Ma, Genting Skyworlds Theme Park -Percutian Keluarga Pilihan Pa&Ma, Concorde Hotel Shah Alam – Hotel Keluarga Pilihan Pa&Ma, Sunway Lost World Of Tambun -Taman Tema Air Paling Happening Pilihan Pa&Ma & Glamping Popular Untuk Keluarga Pilihan Pa&Ma, Pusat Pakaian Hari-Hari – Pusat Pakaian Keluarga Pilihan Pa&Ma, Obcakesession -Perkhidmatan Dekorasi Majlis Pilihan Pa&Ma.
Selain itu, Pa&Ma juga turut memberi pengiktirafan kepada barisan ikon parenting dan pakar pilihan seperti Dr Say Shazril -Doktor Selebriti Pilihan Pa&Ma, Imam Muda Hassan -Ikon Islamik Parenting Pilihan Pa&Ma, Pn Nad Masrom – Kaunselor Laktasi Pilihan Pa&Ma, Dr Maiza Tusimin – Pakar Obstetrik & Ginekologi Pilihan Pa&Ma, Dr Hjh Azuraida Shahadan – Pakar Motivasi Pilihan Pa&Ma, Pn. Laila Fadhilah Omar -Pegawai Dietetik Pilihan Pa&Ma, Dr.Nazrah Mohamed Ramli – Pakar Oftalmologi Pilihan Pa&Ma dan Dr Nazrul Neezam Nordin – Pakar Pediatrik Pilihan Pa&Ma.
Bagi memeriahkan majlis ulang tahun Pa&Ma dan anugerah Jenama Pilihan tahun ini, sesi cabutan bertuah grand prize iaitu tiga tiket penginapan turut diberikan kepada 3 tetamu bertuah.
Di samping itu, Pa&Ma juga turut mengadakan gimik istimewa seolah-olah pawagam bergelap seketika disebabkan masalah teknikal sebelum sesi upacara memotong kek diadakan.
Pa&Ma juga turut berbesar hati kerana sepanjang sambutan ulang tahun ke-22 dan Anugerah Jenama Pilihan Pa&Ma tahun ini, Pa&Ma telah mendapat tajaan daripada @kayukayangan (plaque), @hanaflorist (bunga), @kazokudoorgift @farafleur (goodies), @Obcakesession (dekorasi & kek) dan @gsccinema (lokasi dan makanan)
Untuk mengetahui senarai penuh Jenama Pilihan Pa&Ma 2022, mama papa boleh layari SINI
Lubuk konten untuk papa dan mama paling lengkap di seeNI. Pa&Ma kini di seeNI.
Download
sekarang!
Ibu selalu rasa diri ni macam “super teacher” ajar anak jalan, makan sendiri, lipat baju, dan macam-macam lagi. Tapi pernah tak kita pause sekejap dan fikir, eh… sebenarnya hari ni kita belajar sesuatu daripada anak kita sendiri?
Yup. Anak yang kecil tu… banyak betul “tegur” kita tanpa suara tinggi, tanpa ceramah panjang. Tapi cukup buat kita tersentap.
Contohnya waktu pagi. Kita dah macam lipas kudung nak kejar masa, dia boleh relaks pakai stokin sambil nyanyi lagu Upin Ipin. Kita rasa nak meletup, tapi… eh, dia ajar kita satu benda: tenang tu indah. Kita ni yang selalu terlalu cepat sampai tak sempat nikmati momen.
Dan bila anak datang hulur lukisan conteng-conteng dia dan cakap, “Ni mama tengah masak,” walaupun tak serupa langsung… tapi hati terus lembut. Anak ajar kita untuk hargai usaha, bukan hasil. Dia nampak kita dan tu dah cukup buat kita rasa dihargai.
Waktu kita penat, mata pun nak pejam… si kecik tu datang peluk dan tanya, “Mama okay tak?” Adoii. Cair. Masa tu kita sedar, anak kecil pun tahu sayang. Dan mereka sayang kita tanpa syarat walau kita belum mandi, rambut serabai, suara tadi baru tinggi sikit 😅
Dan part paling menusuk bila kita marah, tapi anak tetap datang peluk. Tetap panggil “Mamaaaa…” sambil senyum. Masa tu rasa nak nangis pun ada. Anak ajar kita,
“Tak apa mama marah, saya tetap sayang mama.”
Kadang kita rasa gagal sebab tak sempat buat semuanya perfect. Tapi anak tak minta perfect pun. Dia cuma nak mama yang hadir, yang peluk bila dia takut, yang senyum bila dia buat lawak pelik-pelik tu.
Lubuk konten untuk papa dan mama paling lengkap di seeNI. Pa&Ma kini di seeNI.
Download
sekarang!