Lazimnya, patung menjadi pilihan ibu bapa kerana mereka yang ada anak kecil memerlukan permainan untuk merangsang perkembangan anak-anak. 

Biasa kita dengar, ada ‘sesuatu’ suka menumpang dalam pantung mainan yang cukup sifatnya bertujuan untuk menganggu kehidupan manusia. Namun mungkin ada yang tidak percaya, Puan Nina berkongsi pengalaman apabila kerap diganggu ‘sesuatu’ yang menumpang di dalam anak pantung milik anaknya itu.

Fikir balik macam tak percaya apa yang berlaku. Mintak jauh dah la benda-benda macam ni. Lama dah Hanna berkawan dengan benda dalam patung ni. From Sarawak ikot balik Kelantan 😥.

IKLAN

Allahu.. pesan saya, takyah la beli patung yang cukup sifat macam ni. Sebab senang benda tak elok nak tumpang. Sebelum ni duk baca Story orang lain. Ni kena kat batang hidung sendiri. Sampai tahap Mama kena ganggu.

Jauh betol benda ni merantau ikot mama Hanna.. benda tu nk bagitahu dia tu ada;
-tendang katil mama Hanna
-tak dapat tido macam ada yang memerhati
-uban putih melekat dekat mama
-main bukak tutup pintu tandas
-bukak air tapi pergi check air tak kuar pon.
-Hanna tunjuk-tunjuk masa dalam toilet
-bunyi zrapp kat tepi telinga

Tapi tetap positif lagi. Harini paggil ustaz Sebab tak tahan sangat.. yaa benda menumpang dari Sarawak yang tidak bertuan, ingin cari tuan..

Alhamdulillah kali ni Allah kuatkan semangat mama Hanna nak lawan benda macam ni. Tapi sekarang trauma lagi. Tak dapat nak tido sorang 😰.

Nak cerita panjang sangat.. so pesan saya tak payah ada la patung macam ni. Kecian ank-anak.. Dengar cerita macam mengarut kan. Tapi tulah hakikat kena kat diri sendiri.

Kredit: Puan Muda Nina Dyssabell

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)