Rezeki dan perjalanan hidup setiap orang berbeza. Apa yang menentukan kehidupan kita ini adalah sikap kita sendiri. Tiada orang yang tak mahu bahagia kan? Tambah lagi bila dah ada keluarga sendiri tanggungjawab itu lagi besar.

Apabila dah bergelar ibu bapa, anak-anak nombor satu. Apa saja permintaan anak, sebagai ibu bapa kita akan cuba usaha dapatkan. Seboleh-bolehnya tak mahu menghampakan mereka. Ibaratnya diri sendiri susah tak apa, asalkan anak dapat melalui kehidupan kanak-kanaknya sama seprti anak orang lain.

@abieaisymikhailX malu ke ambik mainan kt sampah…x kisah lh org nk ckp apa.asal kn ank2 aku hppy dgn cara aku

♬ original sound YC – bOyS_sLoE

Menerusi perkongsian di Tik Tok atas akaun @abieaisymikhail, jelas nampak pengorbanan seorang ayah untuk anaknya. Perkongsian bapa ini mendapat perhatian ramai setelah video yang dimuat naik nampak usahanya untuk cuba mengembirakan hati anak.

Mungkin bagi yang bergelar ayah akan memahami saat ini. Walaupun bukan orang senang akan cuba sedaya untuk bahagiakan anak-anak.

Menerusi kapsyen di video tersebut, bapa ini mengakui dia tak kisah apa orang nak cakap padanya. Apa yang penting anak-anak gembira dan dia pun tak menganggu hak orang lain.

“Ambil Mainan Tempat Sampah, Tak Kisah Apa Orang Kata. Janji Anak Gembira.”

Sementara itu di ruangan komen, ramai yang tersentuh hati melihat kesungguhan bapa ini dan memahami apa yang dilaluinya. Orang mungkin boleh cakap macam-macam, tapi jika tak berada di tempat itu, mungkin tak mengerti.

Bahagia cara sendiri

IKLAN

“Biarlah anak-anak tidak tahu susah perit kita, asalkan anak-anak kita gembira dengan apa yang dapat dan boleh mengembirakan hatinya.”

“Yang bergelar seorang ayah akan faham. Kegembiraan anak satu kebahagiaan.”

“Betul tu, asal kita tak curi. Benda boleh pakai kita ambil je.”

“Sekadar nak happy kan anak-anak. Tak semua orang mampu belikan mainan untuk anak-anak..”

Moga dipermudahkan urusan 

IKLAN

Rentetan video itu, ada yang turut menitipkan doa agar perjalanan hidup keluarga ini sentiasa bahagia dan anak-anak akan terus menghargai pengorbanan sebenar ibu bapa mereka.

“Seorang ayah sanggup buat apa saja demi anak-anaknya.. Allahuakbar…semoga abang dimurahkan rezeki selalu…aminn Ya Allah.

“Ambil Mainan Tempat Sampah, Tak Kisah Apa Orang Kata. Janji Anak Gembira.”

“Tak apa lah bang jangan hiraukan orang nak cakap apa. Saya faham dalam kehidupan manusia. Tapi abang jangan putus asa demi membahagiakan anak-anak dan juga isteri abang.💪💪”

IKLAN

It’s ok, walaupun benda tu dekat tempqt gitu pun, percayalah anak dah gembira sangat dan dia belajar untuk menghargai.”

Kredit: @abieaisymikhail

Si manja suka bergambar? Jom, mama papa kongsikan foto aksi bayi anda bertemakan Jungle Cuties untuk peraduan Pencarian Bayi Pa&Ma! Mana tahu ada rezeki boleh menang banyak hadiah menarik. Nak hantar gambar anak klik saja link ini: https://www.majalahpama.my/pencarian-bayi-pilihan-pama/

“Ambil Mainan Tempat Sampah, Tak Kisah Apa Orang Kata. Janji Anak Gembira.”

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama)