Anak patung memang kegemaran anak kecil. Kecomelannya membuatkan mereka tertarik, tambahan lagi jika ia nampak seperti betul-betul sama dengan manusia atau cukup sifat. Tapi mama papa hati-hati membeli, bimbang terjadi perkara tidak diingini.

Anak patung jadi watak utama main peranan atau pretend play. Boleh dikatakan setiap kanak-kanak akan memilikinya. Pengalaman yang dilalui ibu ini boleh dijadikan panduan dan pengajaran. Ada baiknya kita memilih yang selamat walau puan nampak kurang comel. Anak patung cukup sifat mengundang bahaya gangguan.

Anak patung yang dibelikan untuk anaknya rupanya dihuni ‘sesuatu’ yang kemudian mengganggu kesejahteraan mereka sekeluarga.

Dah lama Hanna berkawan dengan ‘benda’ dalam patung

Fikir balik macam tak percaya apa yang berlaku. Minta jauh dah la benda-benda macam ni. Lama dah Hanna berkawan dengan benda dalam patung ni. From Sarawak ikut balik Kelantan.

Allahu.. pesan saya, tak payah lah beli patung yang cukup sifat macam ni. Sebab senang benda tak elok nak tumpang.

MAMA KENA GANGGU

Sebelum ni baca story orang lain. Ni kena kat batang hidung sendiri. Sampai tahap Mama kena ganggu. Jauh betul benda ni merantau ikot Mama Hanna.. benda tu nak bagitau dia tu ada,
-Tendang katil mama Hanna.
-Tak dapat tidur mcm ada yang memerhati.
-Uban putih melekat kat mama.
-Main bukak tutup pintu tandas.
-Bukak air tapi pergi check air tak keluar pun
-Hanna tunjuk-tunjuk masa dlm toilet
-Bunyi zrapp kat tepi telinga

Tapi tetap positif lg. Hari ini panggil ustaz sebab tak tahan sangat. Ya benda menumpang dari Sarawak yang tidak bertuan, ingin cari tuan..

TRAUMA

Alhamdulillah kali ni Allah kuatkan semangat Mama Hanna nak lawan benda mcm ni. Tp sekarang trauma lagi. Tak dpt nk tido sorg .

Nak cerita panjang sangat.. so pesan saya tak payah ada la patung mcm ni. Kesian anak-anak..

Dengar cerita macam mengarut kan? Tapi itulah hakikat kena kat diri sendiri..

Ustaz Azhar Idrus menerusi video berdurasi 1.44 saat menerusi Youtube ini pernah berkongsi mengenai perkara ini. Menurut Ustaz, selain patung gambar-gambar juga tidak boleh disimpan di dalam rumah. Orang dewasa tidak boleh membeli dan memiliki patung-patung di dalam rmah mahu pun di dalam kenderaan sebaliknya kanak-kanak dibolehkan.

Antara reaksi netizen terhadap situasi ini rata-rata menyatakan rasa terkejut dan takut. Tidak kurang juga yang berkongsi pengalaman dan info.

Tengok pun dah takut…

Cepat-cepat alih perhatian anak

Kongsi untuk peringatan bersama

Beli yang tak cukup sifat

Sumber: Puan Muda Nina Dyssabell

Tinggalkan Komen