Sebagai seorang ibu, sudah pasti kita menginginkan yang terbaik untuk anak. Salah satunya adalah dari segi pembelajaran. Hati ibu manalah yang tidak risau jika anaknya mungkin tertinggal dalam pelajaran sedangkan ketika di rumah semuanya nampak normal.

Seperti yang dikongsikan oleh ibu ini, dia berkongsi kegusarannya apabila anak di rumah aktif dan suka bercakap tetapi lain halnya di sekolah. Guru anak memberitahu yang anaknya kurang bercakap dan pelajarannya juga merosot.

Di Rumah Aktif, Tapi Di Sekolah Kurang Bercakap

selamat .. boleh tak nk luahkan kat sini mana ada yg boleh membantu .tapi sembunyi identiti saya..
saya sebenarnya ada masalah anak2 saya .

IKLAN

Masalah yg sama bila kat rumah diorang aktif, boleh bercakap boleh komunikasi bila buat homework mcm fhm.. tapi di sekolah cikgu ada menyatakan anak saya mcm aktif ,lemah dan kurang bercakap.

Sama ada faham ke tak faham banyak senyap ..bila saya tanya anak saya dia diam je.. saya pun tak tahu nk selesai kan masalah ni macamana ..

Pelajaran Anak Lemah 

Rasa nya setiap tahun cikgu cakap mcm tu..yg pasti saya takde jawapan apa yg cikgu tanya.. dan pelajaran anak saya memang lemah sgt..

Saya tak tahu nk buat mcmana.. kat rumah dia buat homework macam biasa.. please share tips yg membina ..

Untuk berkongsi sebarang masalah dan cerita menarik, anda boleh klik di KONGSI CERITA atau boleh inbox di FB PA&MA