Selain menggoreng ikan sardin dalam tin, menggoreng ikan keli amat ditakuti kerana acapkali minyak akan meletup-letup tanpa henti.

Tanpa penutup periuk yang sesuai untuk melindungi diri, kulit boleh meninggalkan kesan lecur yang teruk ketika memasak.


Tak perlu takut-takut untuk menggoreng, apa kata anda cuba petua mudah yang dikongsikan pengguna Tik Tok @lynn_ishak ini. Hanya tambahkan satu sudu tepung sahaja. Senang!

Aku jumpa petua ni di Tik Tok.

Senang sangat, letak tepung dulu dalam minyak panas.

IKLAN

Serius, tak meletup. Minyak tak kecah merata, nak terbalikkan ikan pun senang.

Elok, janji selamat, kulit tak melepuh kena minyak panas.

IKLAN

Settle!

Wajib cuba, baru anda tahu keberkesanannya. Paling penting dah tak perlu lari-lari masa yang mengalihkan ikan keli di dalam kuali.

Selamat mencuba!

 

IKLAN
@lynn_ishak Hidup ni senang jer.. Hg cari yg baik hg dapat baik mcm tu la sebalikny.. Semua ada pilihan.. Terpulang.. 👍🏻😌#BersahurBersamaBerocca #ramadan2022 #fypplzz #taksukatakpayahtengok #petua ♬ original sound – Lynn ishak

Menarik: Hidung Terletak Macam Baby Korea, Wajah Ala-Korea Anak Intan Ladyana Curi Perhatian, Comelnya!

Sikit-sikit, lama-lama jadi bukit. Ayuh, belajar cara didik anak untuk menyimpan sejak mereka kecil.

Daftar sekarang di https://toko.ideaktiv.com/product/ajar-anak-simpan-duit/

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!