Jangan marah kalau isteri kuat makan atau suka sangat kirim makanan pada suami. Ada masanya selera makan itu datang tanpa dipinta. Mungkin sebab letih sangat dan mahu kurangkan stres, makan adalah cara yang terbaik.

Sesekali cuba suami duduk di rumah dan ambil alih tugas harian isteri. Itulah yang dilakukan oleh suami ini, Mohd Khairul Azuan. Katanya letih buat kerja suri rumah dan mengasuh anak seorang. Fahamlah dia kenapa seronok sangat bila isteri bila dibelikan makanan oleh suami.

Puas Hati Tengok Isteri Bawa Balik Makanan!

Penat jadi suri rumah. Saya baru jaga Umar sorang pun dah penat habis.

IKLAN

Tapi penat semua hilang bila wife balik kerja bawak balik makanan yang banyak. Nasi beriani takde dalam gambar 😂 Pastu dah balik rumah siap hidang lagi kat kita.

Begini rupanya perasaan isteri yang jadi suri rumah bila suami bawa balik makanan atau bawa makan luar. Hilang penat. Bukan penat jaga anak atau rumah sebenarnya tapi penat hadap dalaman rumah je seharian.

Artikel Menarik: [Minta Maaf Lepas Solat Bersama. Buat Suami Isteri Sedar, Saling Memerlukan]

Sebab tu lah kadang-kadang ada wanita yang sampai kena refer psychiatrist sebab tekanan hidup. Anak 4-5 orang kecik-kecik. Suami ingat senang kot jaga. Try sehari dua.

Dah seharian saya jaga sorang anak kat rumah ni baru tahu penatnya suri rumah. Saya rela kerja penat siang malam cari duit dari teruskan kerja ni.

Artikel Menarik: [Tak Perlu Beritahu, Isteri Boleh Rasa Sendiri Kasih Sayang Suami Padanya]

Mulia kerja suri rumah. Dan tak pelik isteri yang kita kahwini dulu lembut suara lembut macam Nora Danish, sekarang dah jadi Bandi Amuk.

Sekian. Nak makan jap.

Biar isteri mahupun suami, sebenarnya kedua-duanya mempunyai tanggung jawab yang berat. Setiap seorangnya mempunyai peranan tersendiri untuk memastikan hidup berkeluarga kekal harmoni berpanjangan.