
Peraduan Anmum Essential
“Hmm… Sedapnya Minum Susu”
- Kongsikan gambar anda bersama si manja/ anak sahaja sedang menikmati minuman susu dalam pelbagai gaya menarik dan kreatif.
- Terbuka kepada anak berusia 2 hingga 6 tahun sahaja.
Sertai sekarang!
- E-mel gambar tersebut ke pamagrup@gmail.com
- Sertakan nama anda, nama anak, umur anak, alamat dan nombor telefon.
- Tarikh tutup penyertaan 30 September 2015
- Hadiah menarik tajaan Anmum Essential berupa barangan bernilai
- Hadiah utama RM400
- Kedua RM300
- Ketiga RM200
- Saguhati RM100
Download seeNI sekarang!
KLIK DI SEENI
Buat Aktiviti Menyeronokkan Bersama Si Manja Bantu Mereka Belajar Dengan Lebih Cepat

Setiap ibu bapa menginginkan yang terbaik buat anak-anak mereka. Memahami impian itu, Dugro bukan sahaja menawarkan produk susu mereka bahkan turut menyokong ibu untuk membina nilai murni buat anak-anak. Bagi merealisasikan hasrat ini, Dugro telah melancarkan kempen ‘Jadilah Lebih Lagi’. Kempen ini bertujuan memupuk sikap positif si manja untuk membesar secara optimum.
Bagi membuktikan sokongan padu kepada ibu bapa dalam usaha membentuk nilai-nilai murni ini, Dugro memberikan lebih banyak tip melalui talian careline dan hubungan digital mereka serta aktiviti roadshow. Projek terbaharu mereka, kapsul muzikal untuk tontonan seisi keluarga berhibur sambil belajar.
Dugro mempersembahkan tiga episod muzikal kapsul yang berdurasi 60 saat untuk setiap episod. Dalam muzikal kapsul ini, mereka memperkenalkan lima watak Dugro Buddies. Kesemua karakter ini diilhamkan bersempena promosi mangkuk tingkat Dugro.
Untuk episod pertama yang diberi tajuk Berkongsi, ia menceritakan tentang sifat murni ini. Melalui muzik dan tarian, Dugro Buddies mengetengahkan kebaikan berkongsi. Dugro Buddies Dalam kapsul muzikal ini juga diselitkan lagu menarik yang membuatkan si manja menyanyi dan menari bersama. Selain itu, episod ini banyak memberi pengajaran kepada si manja untuk berkongsi bersama adik beradik, rakan-rakan serta mereka yang memerlukan. Berkongsi dapat membantu meningkatkan kemahiran sosial si manja serta menjadikan mereka anak yang pemurah.
Episod seterusnya pula ialah Penyayang yang menceritakan bagaimana Dugro Buddies menunjukkan rasa sayang sesama mereka. Sikap saling menyayang antara satu sama lain haruslah diterapkan sejak awal bagi memupuk sikap simpati dalam diri mereka. Lebih baik, dalam episod ini juga mengajar si manja untuk menjadi lebih prihatin dan dapat membantu kawalan emosi si manja.
Dalam episod ketiga iaitu Jujur menceritakan tentang bagaimana Dugro Buddies sentiasa berterus terang ketika melakukan sesuatu. Bagusnya episod ini kerana si manja diajar untuk bersikap jujur kerana ia membantu pembentukan tabiat berkata benar dalam diri si manja.
Jangan lupa saksikan semua episod kapsul muzikal ini dan kongsikan bersama keluarga serta rakan-rakan anda. Untuk menonton, anda boleh layari saluran Youtube dan Facebook Dumex Dugro.
Paling penting, jadikan si manja anda untuk jadi Lebih Lagi dengan bernyanyi, berhibur dan belajar bersama bersama Dugro Buddies. Anak-anak bukan sahaja lebih sihat bahkan dapat belajar banyak nilai-nilai murni!
Dapatkan segera tiga pek susu Dugro 900 gram dan anda layak mendapat sebuah tiffin bertingkat Dugro. Sebarang variasi tiffin tertakhluk kepada stok yang masih ada.
Untuk mengetahui lebih lanjut tentang ini, anda boleh layari:
https://www.dugro.com.my/promosi_dan_acara/lebihlagiuntuksimanja
Download seeNI sekarang!
KLIK DI SEENI
SNS Lancarkan 3 Jenis Kerusi Keselamatan mifold Untuk Kanak-Kanak Yang Lebih Dewasa Di Malaysia

SNS Products Sdn Bhd buat pertama kalinya berkerjasama dengan Pa&Ma melancarkan produk terbaharunya iaitu ‘mifold Family’ di Malaysia semalam di The Pearl, Kuala Lumpur.
Sebagai sebuah syarikat yang mengutamakan keselamatan kanak-kanak di Malaysia, SNS Products sangat berbangga menjadi pengedar rasmi bagi jenama mifold di Malaysia dan produk mifold telah berada di dalam pasaran Malaysia semenjak Mac 2017 lalu.
‘mifold Family’ terdiri daripada tiga jenis kerusi keselamatan kanak-kanak iaitu mifold, mifold Sport dan hifold di mana ianya sesuai digunakan oleh kanak-kanak yang berusia 4 tahun dan 15kg ke atas.
Majlis yang berkonsepkan high-tea juga bertujuan untuk memberikan kesedaran kepada ibu bapa tentang kepentingan pengunaan kerusi keselamatan kanak-kanak. Lebih 80 orang ibu bapa telah menghadiri majlis ini termasuk selebriti popular.
Seiring dengan pengumuman oleh pihak kerajaan berkenaan dengan penggunaan kerusi keselamatan kanak-kanak yang diwajibkan menjelang 2020, pihak SNS Products Sdn Bhd sangat bebesar hati bekerjasama dengan Pa&Ma untuk memperkenalkan jenama mifold di Malaysia.
mifold Family
Direka dengan bentuk yang sangat kompak, ringan dan selamat digunakan kerana ianya memenuhi Piawaian Keselamatan Eropah yang terkini iaitu ECE R44/04.
mifold Family sangat sesuai untuk menyelesaikan masalah ibu bapa yang ingin meletakkan 3 kerusi penumpang kanak-kanak di bahagian penumpang belakang, senang untuk di bawa bercuti, digunakan semasa berada di dalam kenderaan persendirian seperti teksi/grab. Selain itu, ianya juga boleh dijadikan sebagai kegunaan harian untuk kanak-kanak yang menggunakan pengangkutan persendirian ke sekolah
mifold:
- mifold merupakan grab-and-go booster seat di mana saiznya adalah lebih kecil dan ianya senang untuk di bawa ke mana-mana. mifold merupakan booster seat yang paling kecil di dunia. Ini juga boleh menyelesaikan masalah ibu bapa yang ingin meletak 3 kerusi penumpang kanak-kanak di bahagian penumpang belakang.
- mifold boleh dilaraskan sepenuhnya mengikut ketinggian anak anda dan sekaligus membolehkan tali pinggang anak anda berada di tempat yang sepatutnya.
- Size mifold ialah 10 kali lebih kecil dari booster yang biasa dan ianya selamat digunakan.
- mifold sesuai digunakan untuk kanak-kanak yang berumur 4 tahun ke atas dan mempunyai berat 15kg – 36kg dan tinggi sehingga 150cm.
- mifold sudah berada di pasaran Malaysia semenjak Mac 2017.
mifold Sport:
- mifold Sport merupakan grab-and-go-booster yang mewah bersaiz kecil dan selamat digunakan. Ianya berpenampilan lagi mewah dan lebih sporty!
- Dengan design yang lebih premium, si bapa akan menyukainya kerana ianya sangat sporty – sesuai dengan perwatakan si bapa, manakala anak-anak pula akan lebih selesa dengan adanya tambahan kusyen.
- Dengan saiz yang sangat kompak, anda boleh menyimpan dan bawa di mana sahaja.
- mifold Sport sesuai digunakan untuk kanak-kanak yang berumur 4 tahun ke atas dan mempunyai berat 15kg – 36kg dan tinggi sehigga 150cm.
- mifold Sport secara eksklusifnya di lancarkan pada hari ini.
hifold:
- hifold merupakan fit-and-fold booster. Ini merupakan inovasi yang terkini yang dikeluarkan oleh syarikat yang mengeluarkan mifold.
- Merupakan highback booster yang boleh laras di dunia di mana ianya mempunyai teknologi multi-fit yang unik dan boleh dilaraskan kepada 243 tetapan individu.
- hifold juga merupakan highback booster mudah alih terbaik di dunia. Dengan menggunakan sistem ‘multi-fold’ yang canggih, ianya boleh dilipat dengan cepat menjadi saiz kompak.
- Ia senang untuk di bawa ke mana-mana kerana ia di datangkan bersama dengan tali pemegang bahu dan dengan berat 4.6kg sahaja!
- hifold sesuai digunakan untuk kanak-kanak yang berumur 4 tahun ke atas dan mempunyai berat 15kg – 45kg dan tinggi 90cm – 150cm.
- hifold secara eksklusifnya di lancarkan pada hari ini.
Ms May Hwong, Pengarah Eksekutif SNS Products Sdn Bhd berkata “Kami cuba menyelesaikan masalah ibu bapa di Malaysia dengan menyediakan pelbagai jenis car seat yang bersesuaian dengan bajet dan keperluan masing-masing kerana kami sangat mengambil berat akan keselamatan penumpang kanak-kanak di dalam kenderaan. Kami berharap dengan kedatangan mifold di Malaysia akan memberi solusi kepada ibu bapa, terutamanya yang mengahadapi cabaran untuk meletakkan 3 car seat di bahagian penumpang belakang. Dengan reka bentuk yang kompak dan sangat ringan mifold Family boleh dibawa bercuti dan digunakan semasa berada di dalam teksi/grab. Selain itu, ianya juga boleh dijadikan sebagai kegunaan harian untuk kanak-kanak yang menggunakan pengangkutan persendirian ke sekolah. Untuk pengetahuan, sebanyak 900,000 unit mifold telah dijual di 150 buah negara dalam masa 3 tahun.”
Selain itu, mifold Malaysia juga turut berbesar hati menyumbang tiga buah kerusi keselamatan kanak-kanak dalam acara cabutan bertuah untuk ibu bapa yang menghadiri majlis ini.
Pelancaran program tersebut turut dihadiri oleh selebriti terkenal termasuklah Datin Rebecca Nur Al Islam, Irma Hasmie, Syaheera & Fad Bocey.
Download seeNI sekarang!
KLIK DI SEENI
Anak Main Sambil Belajar Dengan Cartoonito Di Astro CH 615 HD. Memang Syok!

Salah satu untuk merangsang perkembangan anak adalah dengan memberi mereka pendedahan kepada rancangan TV yang memberi manfaat kepada si manja. Baharulah syok! Sambil menonton boleh belajar juga. Tahukah mama papa, Cartoonito telah dilancarkan di Astro dan disajikan setiap pagi menerusi saluran Cartoon Network (Astro Ch 615 HD).
Cartoonito menawarkan pendekatan moden yang diprogramkan buat kanak-kanak berumur lingkungan 2 hingga 5 tahun. Ia merupakan ruang buat mereka untuk merasai sendiri keseronokan dan pada masa yang sama, memupuk pemikiran kreatif di mana setiap rancangan dicipta demi menyokong potensi unik setiap seorang daripadanya.
Perkara tersebut dicapai dengan rangka kerja dipanggil “Humancentric Learning”. Dicipta oleh pakar pendidikan awal kanak-kanak, Dr Laura Brown, kurikulum berkenaan terdiri daripada empat tiang utama: Creativity (kreativiti), Caring (rasa sayang), Curiosity (rasa ingin tahu) and Courage (keberanian). Cara pembelajaran bertujuan memberi inspirasi kepada kanak-kanak untuk menggunakan imaginasi, belajar daripada kesilapan dan melayani orang lain dengan rasa empati serta hormat.
Sebagai contoh, dalam animasi Lucas the Spider – yang diadaptasi daripada siri viral YouTube – watak berkenaan, seekor labah-labah bernama Lucas, selalu menunjukkan kebaikan dan kesungguhan dalam setiap pengembaraannya.
Dalam pada itu, Cartoonito turut dipadukan dengan animasi menarik lain seperti Baby Looney Tunes, Dino Ranch, Monchhichi, Alice & Lewis, Ranger Rob, Mush Mush & The Mushables dan Esme & Roy yang diinspirasi oleh Sesame Street.
Rancangan-rancangan tersebut membentuk untaian animasi yang meraikan ciri keperibadian dan keaslian sementelah mengangkat semangat kreativiti, belas kasihan dan keterangkuman. Kebanyakan rancangan yang disebutkan – termasuk juga Sesame Street –boleh ditonton menerusi laman penstriman, HBO GO.
Lebih mengujakan, antara yang baharu kepada penonton termasuk bintang-bintang Cartoonito iaitu Nito, Glob, Itty dan Wedge. Karakter-karakter ini sangat suka mengembara dunia dan mempelajari perkara-perkara baharu, dan mereka sentiasa bersedia untuk membantu penonton dalam setiap selingan rancangan.
Beberapa minggu menjelang pelancaran Cartoonito, para keluarga di sekitar Asia ditugaskan untuk bermain permainan hide and seek (sembunyi-sembunyi) bersama maskot-maskot TV comel ini yang muncul di lokasi terkenal seluruh Malaysia. Cartoonito mempunyai risalah aktiviti dan permainan yang boleh dimuat turun dalam laman rasminya termasuk filter Realiti Tambahan AR (bakal dilancarkan pada pertengahan April) yang menggalakkan kanak-kanak menari bersama Itty dan pada masa yang sama, memupuk sikap berani dan kreatif.
Jangan lupa tonton dan rasai sendiri keseronokan Cartoonito menerusi Cartoon Network (Astro Ch 615 HD) setiap pagi dari jam 6 pagi hingga 12 tengah hari atau tonton di laman penstriman, HBO GO bermula Isnin 18 April. Untuk maklumat lanjut, gunakan tanda pagar #CartoonitoAsia dan laman web CartoonNetworkAsia.com/Cartoonito serta @CartoonitoAsia di Facebook dan Instagram.
Download seeNI sekarang!
KLIK DI SEENI