Dah jemu dengan wallpaper sama, terasa nak tukar yang baru? Namun bila memikirkan cat dinding akan rosak, terpaksa batalkan hasrat itu.

Bagi yang ingin menukar wallpaper di rumah, ada caranya yang boleh dilakukan tanpa mencacatkan dinding. Proses nak membuang pun lagi mudah dan cepat.

Dengan menggunakan dua bahan sahaja iaitu softlan dan air panas, masalah itu boleh selesai. Cuma perlu ada penyembur untuk memudahkan proses semburan ke dinding.

@shah_gegar Mudah & Jimat.. cara Tanggalkan wallpaper di Rumah #fyp #foryoupage #malaysia #indonesia ♬ Monkeys Spinning Monkeys – Kevin MacLeod & Kevin The Monkey

Perkongsian shah_gegar ini boleh dipraktikkan jika anda ingin menukar wallpaper sendiri.

Cara Mudah Tanggalkan Wallpaper 

Siapa ada masalah macam tak tahu nak tanggalkan wallpaper dinding rumah macam mana, boleh tengok langkah ini.

1) Sediakan softlan, air panas, scrap plastik dan penyembur

2) Masukkan air panas terlebih dahulu

IKLAN

3) Campurkan softlan sedikit

4) Apabila air suam dan softlan dicampurkan, masukkan pula air paip

5) Mula-mula, boleh tanggalkan dulu lapisan pertama. Tak perlu spray lagi campuran tadi.

IKLAN

5) Bila dah tanggalkan lapisan pertama, spray bancuhan air tadi ke dinding.

6) Biar kembang sekejap dan boleh tarik dengan selamat lapisan gam tersebut.

IKLAN

6) Hasilnya sangat wow dan dinding pun elok

Ni la cara paling mudah dan jimat untuk buka wallpaper dinding tanpa rosakkan cat asli dibelakangnya.. Buat sendiri je, jimat duit!

Kredit: shah_gegar

Ketahui fungsi carseat di E-Workshop Sayangi Nyawa Anak Dalam Kereta, Let’s Buckle Up! Daftar secara PERCUMA di https://toko.ideaktiv.com/product/sayang-nyawa-anak-dalam-kereta/

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!