Tular video seorang kanak-kanak di tendang oleh kanak-kanak lain sehingga jatuh dari papan gelongsor ketika bermain di indoor playground Restoran KFC di negara China.

Baca:

Menitis Air Mata Tengok Ainul! Bibir Cantik, Pipi Tembam. Lepas Ni Anak Mama Boleh Senyum

Rakaman CCTV tersebut mengundang kemarahan ramai kerana ibu bapa kanak-kanak yang menendang tersebut tidak mengawasi tingkah laku nakal anaknya itu.

Cara tendangan kanak-kanak tersebut dilihat seolah sengaja ingin menolak mangsa supaya terjatuh kebawah.

Namun rata-rata warganet meletakkan kesalahan tersebut pada ibu bapa kanak-kanak tersebut kerana tidak mengawasi tingkah laku anaknya. Tambahan, kanak-kanak yang masih kecil memang tidak memikirkan risiko yang boleh berlaku disebabkan oleh satu perbuatan. Yang bertanggungjawab sudah tentu orang dewasa.

Pernah jugak anak main macam ni, lepastu ada budak dah start tolak-tolak.

Mak bapak yang kena tegur anak-anak masa main tu

Alaa macam ni lah risau

Parent kena selalu pantau, nak salahkan budak tak boleh

Awas bahaya menanti anak tanpa awasi oleh ibubapa. Hati-hati ketika bawa anak bermain dekat playground, pastikan anda awasi anak untuk elakkan perkara ini berlaku.

Sumber Video: Kelab Soal Jawab Ibu & Bakal Ibu Comel

Tinggalkan Komen