Pernahkah anda terfikir, walaupun sudah macam-macam benda yang kita buat, masih lagi sempit rezeki. Bukan sekadar beribadah, berdoa meminta dari Allah SWT, tetapi cuba lihat persekitaran kita.

Artikel Menarik: [Kalau Semua Benda Tak Boleh, Macam Mana Anak Nak Jadi Bijak Dan Berani Mencuba?]

Menurut perkongsian dari pengguna akaun Maryam Salleh, dia juga pernah mengalami perasaan ini. Merasakan rezeki orang lain murah, tetapi diri sendiri terasa sempit. Sehinggalah akhirnya dia mendengar ceramah dari seorang ustaz yang memberitahu, kadang-kadang rezeki jadi sempit berpunca dari dalam rumah kita sendiri.

Ikuti perkongsian bermanfaat ini, supaya dapat memberi jawapan kepada persoalan kita semua selama ini.

Kenapa rezeki kita sempit?

Dah buat macam-macam tapi kenapa rezeki orang lain murah tapi rezeki kita sempit?

Pernah rasa macam tu? Saya pun alaminya, sehinggalah saya dengar ceramah dari seorang ustaz ni yang menghuraikan kenapa rezeki menjadi sempit. Puncanya ada dalam rumah kita semua.

Artikel Menarik: [Isteri Sibuk Tapi Suami Biar Je Anak, Tak Pedulikan Anak Buat Isteri Kurang Hormat Pada Suami, Hati-Hati!]

1. Sinki dapur penuh bertimbun pinggan mangkuk yang tidak di basuh. Sebelum tidur kena pastikan pinggan, mangkuk, periuk dan cawan semuanya di cuci bersih. Jangan biarkan di dalam sinki, kerana akan menjadi makanan jin & syaitan. Sisa makanan yang kotor akan menjadi habuan syaitan yang suka pada benda-benda kotor.

 

2. Sampah dalam rumah kena bungkus rapat dan buang sebelom tidur.

3. Tandas dan bilik air kotor juga punca rezeki tersekat. Tandas adalah tempat tinggal bagi syaitan dan jin. Bila kotor geng syaiton ini akan membiak dan berjoget sakan dalam tu. Jadi pastikan tandas rumah kita sentiasa bersih tau.

4. Rumah bersawang lagi susah rezeki nak masuk tau. Kena pastikan rumah kita bebas dari sawang. Kerna itu punca rezeki tersekat.

5. Pintu tandas sentiasa di biarkan terbuka pun punca syaitan bebas keluar masuk dalam rumah kita sesuka hati mereka. So kena tutup pintu tandas sentiasa. Hehe

Okey dah tau puncanya kan? Rupanya dari sikap kita sendiri. Hehehe. Peringatan untuk diri saya jugak. So kena rajin-rajinlah ye pastikan segalanya dalam keadaan bersih. Supaya rezeki terbuka luas untuk kita sekeluarga.

.
.
Maryam Salleh,
Jom hapuskan Jin & syaiton dalam rumah ✌️

Cuba lihat semula, adakah situasi seperti yang diceritakan ini ada berlaku di rumah anda? Jika anda, mungkin sudah tiba masanya untuk proses pembersihan rumah besar-besaran dengan harapan rezeki lebih ‘murah’ dan sentiasa menyinari kehidupan kita.

Sumber: Maryam Salleh