Melihat perkongsian pelakon dan usahawan, Hanis Zalikha di Instagramnya mengenai kedua anaknya, terasa seakan tidak puas. Mana tidaknya, aksi kedua-dua beradik ini sememangnya comel malah keletah kedua-duanya, baik Yusof mahupun Alisa sering menghiburkan.

Terbaru menerusi Instastory, Hanis turut berkongsi gelagat anak sulungnya, Yusof Iskandar ketika menjalani sesi pembelajaran atas talian di rumah (PdPR) yang begitu tekun belajar malah adakalanya cukup mencuit hati.

Kata Hanis melalui beberapa perkongsiannya, biarpun terpaksa belajar di rumah namun katanya dia dapat melihat secara dekat bagaimana gelagat Yusof ketika belajar. Dan apabila Yusof memasuki sesi pembelajaran sebenar di sekolah kelak, dia sudah tahu bagaimana pembelajaran anak kecilnya itu.

“Nanti dah masuk school, Mommy dah tak dapat tengok dah Yusof belajar macam mana.

” Belajar elok-elok ya sayang,” kongsi Hanis lagi.

Bukan hanya tekun, bahkan Yusof juga kusyuk mendengar arahan dan agak teliti ketika melakukan tugasan yang diberikan oleh guru kelasnya.

Aksi Yusof yang memadam tulisan yang salah dilihat begitu teliti dan bersungguh.

IKLAN

“Alaa padam yang tak kemas. Cair hatiku,” seloroh Hanis lagi.

Gelagat comel persis daddy

Pun begitu, gelagat Yusof ketika membuat pelbagai aktiviti kelas malah gayanya yang teruja selepas latihan yang diberikan oleh guru kelasnya itu membuatkan seluruh pengikut Hanis terhibur.

IKLAN

Kata Hanis anak sulungnya itu juga memintanya untuk berada dekat dengannya ketika aktiviti dilakukan. Sempatlah Hanis merakam segala gelagat Yusof dalam pelbagai aksi.

” Dia suruh kita duduk dekat sikit, nak tunjuk dia punya step lah tu,” kongsinya lagi.

Namun paling comel, kapsyen Hanis pada gelagat Yusof yang berbangga selepas tugasannya diselesaikan dengan pantas saling tak tumpah seperti gelagat bapanya, Hairul Azreen.

” Perangai Daddy terserlah @hairulazreen,” seloroh Hanis.

IKLAN

Sesi pembelajaran Yusuf di rumah sebelum ini mencuri tumpuan apabila berpeluang belajar di sebuah bilik yang cukup besar dan selesa bahkan wargamaya menyifatkannya seperti sebuah perpustakaan. Ruang yang cukup selesa, cantik dan dipersempahkan dengan gaya interior yang cukup menarik.

Terdahulu, Hanis dan Hairul berkahwin pada 5 Jun 2015 dan kini mereka mempunyai dua orang cahaya mata, Yusof Iskandar dan Alisa Aishah yang sentiasa membuat pengikut Hanis di instagram terhibur.

Artikel berkaitan: Bijaknya Yusuf & Alisa, Kongsi Viideo Aktiviti Anak, Warganet Puji Cara Didikan Hanis Zalikha

Pandainya, Nampak Selesa & Semangat Dalam Kelas Online, Yusof Iskandar Dah Sekolah, Ruang Belajar Cuti Tumpuan

 

Nak relaks, jom cuci mata di SINI.

Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)

Kredit: @haniszalikha