Datin Shahida memuatnaik video di instagramnya ketika dia sedang membeli barangan dapur di pasaraya NSK. Ini lah rupanya cara Shahida mendidik anak-anak apabila membeli belah supaya anak mendengar arahan mereka.

Shahida memang terkenal dengan sifatyan yang sangat tegas dengan anak-anak tapi dalam masa yang sama dia seorang ibu yang sangat penyayang.

Bila pergi beli barang dapur mesti sibuk nak ikut sbb ada lah tu dia nak tumpang beli…nanti tau-tau je nak bayar penuh troli …

tapi sekarang ni x boleh bg muka dah…dah warning boleh ambik satu je tak boleh lebih

IKLAN

Ramai yang bersetuju dengan cara Shahida mendidik anak. Netizen juga beranggapan bahawa tak semestinya kaya perlu turutkan semua permintaan anak-anak. Mereka juga menggunakan taktik yang sama seperti Shahida.

Alhamdulillah sis, taktik suami saya kekal sampai anak dah masuk 3 orang

Tak semestinya orang kaya, nak turutkan kesemua kemahuan anak2. Nanti besar naik kepala. Dari keciklah ajar dorg tak semua benda dorg nak dapat.

Saya tak kaya pun ajar anak-anak cara datin ni

Dia bukan kedekut, tapi dia tahu makanan tu tak bagus. Cukup sekadar untuk merasa nanti kempunan budak tu

Sumber: Instagram Datin Shahida