Seperti kita sedia maklum, pelakon Abby Abadi memang sering melakukan kerja-kerja amal terutamanya membela nasib ibu yang tidak berkemampuan untuk menjaga bayi mereka. Malah dia sendiri turut mempunyai tiga orang anak angkat.

Baru-baru ini menerusi akaun instagram miliknya Abby memaklumkan dia memerlukan bayi yang tidak mampu dipelihara oleh ahli keluarga. Tujuannya adalah untuk menjamin masa depan yang baik untuk bayi yang dilahirkan.

“Saya memerlukan bayi yang tidak mampu dipelihara. Macam pelik je bunyinyakan tapi itulah dia.

“Saya menyeru pada adik-adik, kakak-kakak, ibu-ibu yang tidak mampu menjaga bayi mereka. Jika segan untuk berurusan dengan jabatan-jabatan yang sepatutnya, boleh berurusan dengan saya untuk saya berikan masa depan yang lebih baik buat bayi itu.

“Tak kisah warganegara atau bukan warganegara, asal dari manapun, sama ada sah atau tidak sah.

“Saya akan usaha untuk bantu mendapatkan penjaga yang baik dan mampu menjaga dengan penuh tanggungjawab.

“Yang sudah lahir dialu- alukan. Kalau belum lahir kita bincang dan rancang awal ye. Mesej saya secara peribadi,” katanya.

 

View this post on Instagram

 

SAYA MEMERLUKAN BAYI YG TIDAK MAMPU DIPELIHARA . Mcm pelik je bunyinya kan.. tp itulah dia. Sy menyeru pada adik2, kakak2, ibu2 yg tidak mampu menjaga bayi mereka, jika segan utk berurusan dgn jabatan2 yg sepatutnya, buleh berurusan dgn Sy utk Sy berikan masa depan yg lebih baik buat bayi itu. . Tak kisah warganegara atau bukan warganegara, asal dari manapun.. sah atau tidak sah.. Sy akan usaha utk bantu mendapatkan penjaga yg baik & mampu menjaga dgn penuh tanggungjawab 😊 . Yg sudah lahir di alu alukan. Kalau belum lahir kita bincang & rancang awal ye. DM tau.. 🤗 . Ps: Yg tak berminat, mencari salah, sibuk nk pertikaikan itu dan ini.. komen anda tidak diperlukan disini ye. ALLAH sebaik2 Penilai 😇

A post shared by Mencari redha ALLAH (@abby_abadi112) on

Abby berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.

IKLAN

Entri tersebut mendapat perhatian pengikutnya yang rata-rata memuji usahanya serta mendoakan urusannya itu dipermudahkan.

Terdahulu, Abby membantu ramai ibu bapa untuk mendapatkan anak angkat dari penjaga yang tidak mampu memelihara anak mereka.

Abby juga mempunyai tiga orang anak angkat iaitu Muhammad Daiyan Fayyadh dan Maisara Dayana Fathia yang masing-masing berusia 2 tahun serta Maira Darda Farisa yang baru berusia 6 bulan.

Sekadar info, Abby mendirikan rumah tangga dengan Muhammad Faizal Zakaria pada 14 Ogos 2015.

Pasangan itu dikurniakan bayi pra-matang tahun lalu, namun meninggal dunia selepas 70 hari dilahirkan.

Menerusi perkahwinan pertamanya bersama Norman Hakim, Abby mempunyai tiga cahaya mata, Mohamed Danish Hakim, 17, Marissa Dania Hakim, 14, dan Maria Danisah Hakim, 11.

Semoga usaha murni Abby dipermudahkan dan lebih ramai nasib ibu dan bayi terbela dengan apa yang dilakukan ini.

Sumber: Gempak & IG Abby Abadi

Baca: Anak Sulung Yana Samsudin Orang Pertama Tahu Pasal Kandungan. Rupanya Pernah Gugur Dua Kali Sebelum Hamil Lagi

Saksikan Episod ke 8, PA&MA Journey Bersama JoviaNina pada 14 Oktober 2020, jam 9 malam dan ulangan pada Ahad, 18 Oktober jam 9.30 pagi hanya di Astro Ria saluran 104/124.

Nak macam-macam info? Join channel Telegram Pa&Ma D Parents

Jom join Virtual Merangkak Race kami. Mudah je kali ni hanya hantar video anak merangkak secara virtual. Dengan Tema SUPERHERO video paling kreatif dan menarik akan berpeluang dipilih sebagai pemenang dan memenangi hadiah berupa wang tunai yang akan dikreditkan dalam akaun SSPN anak.

Jangan lepaskan peluang dan cepat-cepat hubungi nombor telefon yang tertera! Siapa tahu rezeki anak yang baru boleh merangkak tu!

Ayuh apa tunggu lagi, daftarlah sekarang di https://wa.link/lchyq4 !!