Ada satu syaitan ni, tugas dia khas untuk menghasut suami dan isteri untuk bergaduh, bermasam muka, bersengketa sehingga bercerai. Dia tak boleh tengok rumahtangga bahagia, suami isteri mesra, hubungan aman damai.

Dia cukup-cukup pantang kalau kita suami isteri sentiasa baik dan gembira. Elok ja suami keluar, dia akan bisik kat telinga isteri untuk bersangka buruk dengan suami. Isteri pun mula la mesej suami, tanya suami kat mana, buat apa, balik bila dan sebagainya.

Suami Isteri Kena Tahu Tentang “Bahaya Syaitan Dasim”, Boleh Runtuh Rumah Tangga!

Bila suami jujur, syaitan ni timbulkan keraguan dalam hati isteri dengan hasutan demi hasutan sampai isteri jadi curiga dengan suami. End up, isteri dan suami bergaduh dan dia tepuk tangan, seronok sebab berjaya. Isteri dah tak percaya suaminya.

Bila suami balik keje penat-penat, suami nampak isteri tengah main hp sambil goyang kaki, terus syaitan ni menghampiri suami dan menimbulkan amarah suami.

Suami jadi panas bila nampak isteri macam tu…mula suami tu perli isteri, sindir isteri yang isteri tu untung duduk rumah, boleh makan tidur sedangkan dia kena keje cari rezeki.

Isteri terasa hati, isteri pun balas balik kata-kata suami. Melompat-lompat syaitan ni sebab dia berjaya lagi buat suami isteri ni bergaduh, sehari smpai 3, 4 kali bergaduh.

IKLAN

Baca:

Suka Berlari, Melompat, Memanjat Sebenarnya Bagus! Rugi Kalau Mama Papa Bising & Larang

“Bangun Tidur Terus Cari Daddy, Kita Penat Jaga Tapi Cari Daddy” Gelagat Raja Ilya Curi Tumpuan

Rasa Otak Serabut Setiap Kali Balik Rumah? Cermin Diri Sendiri Dahulu, Cari Mana Silap Dalam Diri

Syaitan ni namanya Dasim, tugasnya ialah memecahbelahkan suami isteri, memutuskan ikatan perkahwinan, menjarakkan hubungan…kita boleh jaga hubungan kita, diri kita dan pasangan sekiranya kita sentiasa solat, membaca al-quran dan berzikir…kita hidupkan rumahtangga kita dengan amal ibadah.

IKLAN

Kita banyakkan istighfar ketika marah, kita cuba untuk fikir perkara yang baik-baik, yang positif. Sebelum masuk rumah, bagi salam…sebelum makan, baca doa makan…sebelum tidur, tepuk katil, bantal kemudian baca doa tidur…jangan ada banyak patung dalam rumah, jangan gantung gambar bernyawa di dinding, jangan biarkan bilik tak berpenghuni atau tak digunakan.

Kalau ada bilik kosong, jadikan bilik tu sebagai bilik solat, surau kecil dalam rumah kita. Syaitan ni takkan pernah berhenti menghasut kita…hanya kita yang kena kuatkan iman dan taqwa supaya kita tak termakan hasutan dia.

Semoga perkongsian ni bermanfaat untuk semua.

Kredit: Firdaus Shakirin

IKLAN

Suami Isteri Kena Tahu Tentang “Bahaya Syaitan Dasim”, Boleh Runtuh Rumah Tangga!

Jom, join Gathering Ibu Hamil Menawan sekarang! Banyak aktiviti dan hadiah menarik menanti dan penampilan istimewa Pn. Nad Masrom. Klik DAFTAR segera!

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!