Bagi seorang isteri, selain menguruskan makan pakai suami dan anak, bab pengurusan duit juga sangat penting. Bagi isteri yang bekerja mungkin perbelanjaan untuk membeli tu tak terasa sangat tetapi jika isteri surirumah perkara ini menjadi keutamaan.

Sebab itu, walaupun duit syiling, ia sangat berharga dan apabila simpan sikit-sikit, hasilnya boleh membantu jika berada dalam kesulitan. Seperti perkongsian Puan Norziela Ziela mula dengan disiplin dan lebihan duit belanja dapur, cukup setahun hasilnya sangat berbaloi.

Hasil tabungan hampir setahun. Ni jelah cara saya menyimpan duit selain di bank. Memang agak lama menyimpan. Saya juga dah ajar anak-anak dari kecil supaya menabung. Alhamdulillah anak-anak saya pun memang dah faham.

Duit ni semua saya dapat dari baki ke pasar, duit beli barang dapur dan paling saya suka kalau terjumpa duit dalam mesin basuh.

Ini kerana suami bagi belanja basah mingguan. Hampir setahun simpan, tengok hasilnya kita juga yang rasa gembira.

Hikmah menabung ni juga, kebetulan PKP baru-baru ini disebabkan pendapatan suami sedikit terjejas kerana suami kerja gaji harian, jadi duit simpanan ini sangat membantu. Kiranya hari tu dah dua tabung di buka untuk perbelanjaan keluarga.

IKLAN

Cara saya senang je.. Kalau duit syiling masuk je dalam satu tabung.

RM 1 satu tabung

RM5+RM10+RM20+RM50 satu tabung (Duit RM50 tu selalu suami bagi buat belanja tapi saya simpan)

IKLAN

Total hampir RM1000 lebih. Syiling saya tak kira lagi.. Tengah termenung nak kira.

P/s: Saya hanya suri rumah tak ada bisnes apa-apa. Sumber kewangan saya memang dari suami saya 100%

Kredit: Puan Norziela Ziela

Beli Mind Food Chopper Set di sini. Jimat dan berbaloi!

IKLAN
MIND FOOD CHOPPER SET

 

KELAS ONLINE BREASTFEEDING PERCUMA dengan daftar Pa&Ma BF VIP Eksklusif member! Hanya RM20 sahaja. Daftar https://toko.ideaktiv.com/product/pama-bf-vip-eksklusif/

Mama jom rileks jap, klik link ni!

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)