Setiap hari makan nasi adakalanya buat anak cepat bosan. Cuba olah nasi menjadi sesuatu yang lebih menarik supaya anak lebih tambah minat dan berselera untuk makan setiap hari. Salah satunya adalah dengan menyediakan olahan nasi menjadi pizza.

Resipi yang dikongsikan oleh Aida Azmir ini menarik untuk dicuba. Anak pun lebih senang makan kerana saiz yang comel. Sesekali jadikan pizza buat anak makan bertambah. Jom cuba!

Hi semua, saya nak kongsi snack kegemaran anak saya. Simple dan cepat. Anak kalau makan pun tak risau tumpah ke baju kotor. Sepah sikit-sikit tu biasa la.

Snack ni kalau boring tak ada idea ke anak tak suka tengok nasi mommies boleh cuba jugak. Silap-silap kita yang tolong ngap.

Let’s start.

Bahan-bahan:
Nasi putih
Telur
Lobak merah
Brokoli
(Nak letak isi Ayam, udang pun boleh)

Campurkan semua bahan, selepas di potong kecil. Ikut kesesuaian umur anak.

Ok tapi belum siap lagi.

Panaskan mentega kat kuali, bagi senang nak terbalikkan nanti dan ni sebagai perasa jugak (No salt).

Ratakan ala-ala lempeng. Tunggu dia garing.

Ok done. Potong ala pizza..ready to eat. Mama suka cicah sos cili.