Bosan dengan kerepek atau kudapan biasa, apa kata raya kali ini kita ubah citarasa dengan Popia Seaweed pula. Paling menarik, bahan membuatnya cukup mudah. Dengan hanya tiga bahan sahaja, kudapan tersedia untuk dijamah sambil menonton televisyen.

Nak tahu macam mana cara hendak membuatnya? Jom cuba resipi ringkas Pn Airina Aini.


Geng tak boleh rentas daerah masukkkk!! Kerepek terlajak sedap dan senang nak buat. Popia seaweed.

Bahan-bahan:
Kulit popia
Seaweed
Telur

IKLAN

Sapu telur seluruh permukaan kulit popia. Lipat kulit popia lapis seaweed. Seaweed tu potong 2 ya.

Dah siap lipat. Lepas tu gunting kecik-kecik. Ikut korang nak saiz macam mana. Potong kecik-kecik lagi syiok mengunyah kan.

IKLAN

Lepas goreng popia seaweed tabur perasa pasti sedap. Ni jangan tabur banyak-banyak, cukup buat rasa-rasa je.

Tapi kalau korang tak nak tabur perasa pun boleh.. popia seaweed dah ada rasa dia. Sedap jugak!

IKLAN

Cuba la. Shedappp!

Menarik: Resipi Rendang Daging Raya PKP, Rempah Buat Sendiri, Sedapnya Menjilat Jari/

Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)