Beberapa hari sahaja lagi umat Islam akan menyambut Aidilfitri. Waktu ini, kebanyakan para ibu sedang sibuk berhempas pulas di dapur untuk membuat kuih raya. Belum kira lagi dengan stok yang dihabiskan suami dan anak-anak sebelum sempat beraya.

Kalau boleh, para ibu mahukan resipi yang mudah dan confirm menjadi. Modal pun sebaiknya tak perlu terlalu besar, jadi nak dibuat berulang kali pun tak susah. Salah satu resipi kuih raya yang paling mudah dikongsikan oleh Cik Intan via grup Masak Apa Hari Ni?

Resipi Lain: [Resipi Kulit Popia Salut Coklat Viral, Kuih Raya Paling Mudah Nak Buat. Confirm Jadi!]

Ikuti perkongsian resipi paling mudah ini:

RESIPI BISKUT RAYA PALING SENANG

IKLAN

Biskut raya paling senang. Confirm jadi biskut

Bahan-bahan:

Coklat masakan (sy guna dark chocolate sbb biskut tu da lemak² manis masin semua complete)
Biskut jejari timbang
Kacang
Nestum
Manik tabur² (tak tahu apa ke namanya )

Cara-cara:
1.Cairkan coklat (double boil)


2. Celup biskut dalam coklat (separuh je)

3. Golek² kat atas topping yg korang suka.


4. Masuk dalam chiller kejap .

Da siap !! Buat dengan anak² mesti diaorg seronok.

Resipi Lain: [Biskut Raya Paling Mudah, Tak Perlu Bakar. Resipi Chocolate Eclairs Guna 4 Bahan Je]

Punyalah mudahnya resipi ini. Paling menarik, ia tak mengambil masa yang terlalu lama untuk dihasilkan. Boleh ajak untuk sama-sama buat dan boleh berkreatif mengikut selera kita.

 

Jika tak gunakan sprinkles, boleh juga gunakan taburan badam untuk mempelbagaikan pilihan biskut. Selain coklat gelap, kita boleh juga dapatkan blok coklat masakan berperisa seperti strawberi atau oren untuk rasa yang istimewa.